Curând se face un an de la excursia la Veneția, am trecut iarăși prin fotografiile din iunie trecut și am fost teleportată instant la Palatul Dogilor. Mi-a plăcut extrem de mult atunci în Italia. A fost încă o experiență în care m-a fermecat țara asta.

După un zbor rapid spre Treviso, am fost preluați de un șofer care ne-a dus direct la cazarea din Treviso. Când am coborât din mașină, m-au întâmpinat flori parfumate și înflorite pe toate gardurile, un soare cald, și amabilitatea italiană. În acel moment m-am relaxat complet și a fost o vacanță pe ritm de dolce vita. În zilele următoare aveam să decid că acest oraș este unul dintre locurile în care aș putea locui fericită la un moment dat în viața asta.

Din Treviso ajungi rapid cu trenul în Veneția. Din prima dup-amiază am vizitat insula. Era unul dintre locurile din lume de care mi-era teamă că nu o să le mai prind mulți ani. Aici m-a lovit o familiaritate incredibilă. O fi de la prea multe filme turnate acolo, de la prea multe postări de pe internet. Însă în Veneția m-a lovit magia locului, canalele, gondolierii, aleile încurcate, gelato și Librăria Acqua Alta.

Tot cu trenul, într-una din zile am mers până în Verona. Trebuia să văd balconul Giuliettei, bineînțeles. În mod curios, aici mi s-a părut mai aglomerat și mai mare agitație decât în Veneția. Am făcut tot ce era mai turistic de făcut și vizitat, și ne-am întors rapid în liniștitul Treviso.

Italia are această putere prin care te cucerește cu istorie, mâncare delicioasă și energie bună. Și nu o regret absolut deloc.

Acum că v-am spus în mare povestea prin care m-a cucerit, să trecem la informații concrete.

Zbor, cazare, mâncare

Am zburat cu Wizzair până la aeroportul din Treviso, asta a fost ușor de decis. Mai mult am stat să decidem unde luăm cazare. Veneția era destinația principală, dar îmi doream să mai văd și alte locuri. Așa că ne-am oprit în următorul oraș mai mare, Treviso. Aici am găsit cazare pe booking la Hotel Carlton, nu extraordinar de magic, e un hotel normal. Scriam la început că ne-a preluat șoferul de la aeroport. Experiența a fost oferită de booking, într-un proiect pilot, sub numele de airport taxi.

La hotel am avut micul dejun inclus, iar celelalte mese le-am servit acolo unde ne nimeream la orele respective. Nu prea am mâncat în Veneția ce-i drept, era aglomerat în multe locuri și nu am găsit ceva incredibil. Am mâncat mult gelato, dar asta nu se pune. În schimb, în Treviso am putut sta mai relaxați la masă și am mâncat bine.

Veneția

Mie Veneția mi s-a părut un muzeu în aer liber. O simplă plimbare te teleportează în altă lume, pur și simplu. Cam peste tot sunt magazine, restaurante, baruri. Nu cred că am văzut vreun parte de clădire să nu fie ocupat de o afacere. Să te pierzi pe străduțe este o experiență în sine aici.

Mi-ar fi plăcut să învăț mai multe despre oraș printr-un tur. Am rezervat unul, dar a avut trenul nostru întârziere fix în dimineața aceea și am pierdut ghidul. Pe-atunci nu știam de GetYourGuide, recomand un tur rezervat prin expriența aplicației să poți ține legătura cu ghidul mai ușor.

Ce am vizitat în Veneția

Am vizitat aproape tot ce se putea vizita sau turnuri în care se putea urca.

• Librăria Acqua Alta – nu avem cum să ratez ocazia, sunt o grămadă de cărți noi și vechi, plus memorabilia specială
  • Galeria de artă modernă Ca’ Pesaro – a fost primul muzeu în care am intrat și a fost un contrast între vechiul ulițelor Veneției și tablourile moderne. M-am bucurat să-i descopăr pe Antonio Donghi și Raqib Shaw.
  • Muzeul Peggy Guggenheim – aici m-am simțit ca la cineva acasă, care adună toate tablourile care-i plac. M-am bucurat să admir sau descopăr: Magritte, Dali, Picasso, Max Ernst, Pegeen Vail.
  • Piazza San Marco, cu Basilica, Palatul Dogilor – e fascinant să conștientizezi ce construiau italienii acum ceva sute de ani. Sigur, cu prețul unor vieți și a sărăciei poporului din imperiu.

În plus, am făcut un tur pe insulele Murano, Burano și Lido.

La Murano e fabrica de sticlă și acolo găsești mărgelele drăguțe și colorate pe care le poartă mătușă-ta cel mai probabil. Poți vedea și direct cum se prelucrează sticla.

Burano e magic cu căsuțele colorate, probabil că ai văzut deja multe poze de acolo pe instagram și îți recomand să mergi. Acolo e și un muzeu al dantelei, fascinant ce putea croi femeile când nu aveau instagram 😀

Am încheiat ziua la Lido, pe plajă, unde doar am stat cu picioarele în apă și m-am uitat în zare. Era în afara sezonului, așa că plaja găzduia doar câteva grupuri.

Unde am mâncat în Veneția

• Gelato la Suso
  • Mâncare
    • I tre mercani
    • Acqua e mais
    • Cantina do mori

Treviso

Cum povesteam mai sus, am stat în Treviso, un oraș în care m-aș muta mâine. Cum eram mai mult pe drumuri, serile ni le petreceam în centrul orașului, pe care l-am găsit șic și activ. Sunt multe localuri și baruri, de la cele mai fancy la aproape crâșme unde bei aperol la o masă făcută din butoi. Magazinele sunt mai degrabă locale, nu știu câte vând produse locale, dar sigur erau puține cu fast fashion și mode moderne.

Unde am mâncat și băut bine în Treviso:

• Ostile Osteria Urbana
  • Antica Osteria Al Botegon
  • Bacaro San Michele
  • Da Pino Piazza dei Signori

Verona

Într-una dintre zile am luat trenul până la Verona, să văd bineînțeles balconul Julietei. Aici a fost neașteptat de aglomerat, mai ales cu grupuri de străini. Da, surprinzător în Veneția am auzit mai des și italiană, nu doar engleză. Așa că prima recomandare ar fi să te înarmezi cu răbdare dacă vrei să vezi locul unde se presupune că Romeo îi jura iubire eternă Julietei.

Ce am mai făcut în Verona

• Am fentat coada la Verona Arena prin cumpărarea biletelor online când am ajuns acolo