Cred că una dintre cele mai subapreciate abilități pe care le poate avea cineva în mediul profesional (dar nu numai) este să caute pe Google.

O vreme am lucrat într-o echipă care avea printre valori și #ThinkLikeSherlock (gândește ca Sherlock). Dacă aveam o nedumerire, întâi trebuia să căutăm în documentarea internă, pe Slack, Workplace, Google. Dacă tot nu găseam răspuns, mergeam cu toate informațiile la cineva senior să întrebăm.

– De ce să pierzi timpul căutând peste tot, când poți să întrebi direct pe cineva care știe?

Uite primele 2 motive:

  1. Pentru că-l întrerupi pe celălalt de la activitatea sa. Trebuie să înțeleagă ce ai nevoie, să-ți caute informația, să ți-o explice. Apoi îi mai ia 30 de minute să-și reia treaba.
  2. Pentru că poate trebuia să știi deja informația respectivă (sau rolul tău o cere). Dacă ești bucătar, nu poți întreba cum se fierb ouăle. Documentează-te înainte, iar dacă ești nesigur/ă, măcar vino cu lista de răspunsuri găsite.

Nu cred că mai e nevoie să menționez că nu toate situațiile se pot rezolva așa, că unele informații sunt blocate la oameni, sau că și eu pun întrebări.

Însă data viitoare când vrei să întrebi pe cineva ceva, oprește-te. Poate primul rezultat de pe Google te va ajuta mai rapid.

Share Button

0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.