Locuiesc la 2 pași de Podul Constanța, iar de calea ferată mă desparte doar un depozit mare și albastru, pe ale cărui pereți stau mâzgâlite taguri ale rebelilor din zonă.

Lumea de dincolo de Pod Constanța nu există pentru restul locuitorilor bucureșteni – Bucureștii Noi sau Chitila înseamnă că nu sunt în București, iar magistrala 4 se întinde în capătul acela de capitală doar din greșeală.

E cumva de înțeles – calea ferată este în afara orașului trenul spre mare nu trece prin mijlocul capitalei, așa că e normal ca jumătate din sectorul 1 să pară din alte film.

Și totuși, ce-i și mai fascinant la zona asta sunt diferențele. Asta e o poveste pe care o spun multor prieteni atunci când mă întreabă contrariați de ce merg cu RATB – cele 2 tramvaie care leagă cartierul de Piața Victoriei și centrul orașului au povești de viață cu totul diferite. Tramvaiul 24 vine agale din Dămăroaie, de printre case micuțe și piatră cubică, străbate bulevardul Bucureștii Noi, apoi intră pe Ion Mihalache și duce cucoanele spre Cișmigiu. Tramvaiul 45 vin încruntat dinspre Mezeș, încărcat de țigani și muncitori, trece printre blocurile noi și atelierele de tâmplărie de pe Șoseaua Chitilei și după ce trece de Piața Victoriei face dreapta spre Gara de Nord.

Trasee predestinate, de la un capăt la altul, cu călători din lumi diferite.

Și exact între acest 2 bulevarde, cartierul este penetrat subteran de magistrala de metrou M4, care se va mai extinde spre sfârșitul anului cu încă 2 stații, Laminorului și Străulești. Rar prinzi metroul atât de aglomerat încât să n-ai unde sta jos, iar călătorii de aici sunt cu totul diferiți față de cei de la suprafață.

Nu ne deranjați, mai ieșim noi din când în când.

pod-constanta-dimineata

Poză cu aglomerația matinală de la pod și un marfar plin de mașini care intra în București

 

Share Button

0 Comments

Leave a Reply

Avatar placeholder

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.