– De ce folosești pahar de plastic pentru apă? întreb un coleg. – Pentru că e acolo. Dacă e acolo înseamnă că-l pot lua și folosi. a fost răspunsul lui. Ceea ce este complet adevărat.
Știrea săptămânii pentru mine a fost faptul că Lidl a anunțat că nu va mai comercializa produse de plastic de unică folosință începând cu 15 august, plus alte măsuri pentru produsele din gamă proprie.
Sunt curioasă care vor fi totuși produsele de schimb. Că oamenii nu vor începe să care la grătar farfuriile de ocazie din dulap. Poate că va fi un trend cu plasticul mai dur, cum aveau ai noștri în setul de picnic. Sau poate vine cartonul în forță. Vom vedea. Cert este că UE interzice complet plasticul de unică folosință din 2021.
Oricum ar fi, oricât de mic ar fi impactul (deși la milioanele de oameni, sigur se va resimți), eu rămân cu dilema mea. Cât de responsabili sunt clienții finali pentru consumul de plastic, atunci când producătorii nu fac nicio mișcare (uitați-vă pe orice petic de iarbă), iar instituțiile statului nu impun nicio limită (până în 2021, cel puțin)? Însă presiunea socială exist pentru omul de rând, care trebuie să schimbe obiceiuri, să ia decizii constant, să consume bani, timp, energie pe produse sustenabile. Cât or fi și acelea.
Photo by Ishan @seefromthesky on Unsplash
1 Comment
Filme așa și așa 9 - Copilul problemă, Le Mans, Umbre, Peaky Blinders, Broken • Gabriela Deleanu · December 3, 2019 at 9:57 pm
[…] nu face față cantităților imense de plastic. A fost interesant să aflu că presiunea asupra consumatorilor finali pentru reciclarea plasticului este o campanie bine-gândită de-acum mulți […]