Am ajuns să aleg ce să mănânc în funcție de pozele restaurantului de pe Instagram. Exagerez, e drept. Dar ajungem în diverse localuri să mâncăm în funcție de ce poze pun ei (sau alții) pe internet. Poza aia îmi face poftă, ba chiar cred că mi-e puțin foame.

Când am descoperit Happy Pub&Grill din Ruse acum vreo 3 ani, am fost uimită de ce meniu mișto făcut aveau, cu poze foarte bune, clare, saturate. Partea bună este că mâncare arată fix la fel și când ți-o aduce în farfurie.

Titlu inspirat din newsletterul Cătălinei, la care vă invit să vă abonați. Imaginea de mai sus e de la Rumen Constanța (delicioase brunchuri).

Anul ăsta, mai mult ca niciodată, verific localuri pe internet – pe Google pentru reviewuri, pe Instagram pentru pozele lor. Partea mișto pe Insta e că vezi și pagina lor dedicată și aranjată frumos, și pozele pe care le fac clienții în locația respectivă. Așa te cam prinzi dacă ei se laudă degeaba, sau dacă e invers, oamenii pot face poze mai faine decât își bat ei capul să posteze.

Din punct de vedere social media, recomandarea mea e ca restaurantele să meargă pe 2 direcții:

  • Customer care – atât în restaurant, cât și pe internet (pe Google Maps, TripAdvisor, Facebook reviews). Google și TripAdvisor cam rămân cele mai bune locuri pentru recomandări “reci”. Adică intră pe internet și caută “restaurant în apropiere”. Chiar dacă localul tău este și aproape, și în bugetul potențialului client, un scor slab înseamnă că va da skip.
  • Conținut bun pe canalele proprii – adică Instagram și Facebook. E de preferat să apelezi la profesioniști – în fotografie, în rețele sociale, în community management. Dacă nu ai buget, atunci încearcă să faci treaba cât de bine poți, în ajutorul clientului. Majoritatea telefoanelor fac poze mai mult decât decente (dacă îi ștergi lentila), care pot fi editate minim și postate acolo cu o descriere potrivită, și răspunsuri la comentarii. Uită-te la Bacaro, care e probabil cel mai popular local din Portul Constanța.

După ultima excursie la Constanța, care a fost mai degrabă un tur gastronomic, mi-am dat seama de cum mi s-au schimbat obiceiurile de consum când vine vorba de mâncare. Or fi showurile tv, Chef’s Table de pe Netflix, sau Instagram și flatlay-urile de vină. Cert este că fotografia de mâncare este acum mai populară ca niciodată, iar stomacurile și portofelurile noastre se deschid pentru acele bunătăți. O dată pentru poze, următoarele dăți pentru gustoșenia produselor.

Share Button

0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.