La final calendaristic de iarnă, dar cu frigul încă în oase, aș vrea să vă povestesc puțin despre experiența citybreak la Roma, că sigur mai prindeți oferte buna la Ryanair și e păcat să nu mergeți o dată în viață să vedeți de unde ne tragem noi.

Mai mult de o dată nu cred că vă va prinde, mai ales dacă sunteți obișnuiți cu centrele istorice de pe la noi. Dacă sunteți fani arhitectură, istoria artei și toate alea, puteți să vă mutați acolo.

Drumul până la & prin Roma

Bilete luate la Ryanair într-o doară, cu plecare miercuri și întoarcere duminică: 40euro. Încă câțiva euro pe bus până la Piazza Espanya și ai ajuns în oraș. Nu recomand city pass cu călătorii, partea pe care sigur o s-o vizitezi o poți acoperi lejer pe jos. Dacă ai încălțăminte bună, of course. Și-apoi, e muuusai de experimentat senzația aia când trec scuterele sau smarturile la câțiva centimetri de tine prin piațete.

Cazare în Roma

Aici zi #PapaAjută și rezervă ceva, sperând că nu o să se anuleze rezervarea pe AirBnB la 2 ore după ce ar fi trebuit să primești cheile. Altfel, Booking.com funcționează foarte bine și găsești oferte rezonabile pentru aceeași zi :)) Astfel am ajuns la un hostel dubioșel, dar cu gazdă mișto pentru o seară, la un hotel chiar simpatic pentru următoarele 2 seri și încă o gazdă care a refăcut reputația AirBnB pentru ultima seară.

mancare-roma-gd

Mâncare în Roma

Am scris deja cât de mult mi-a plăcut pizza. Mi-a mai plăcut că nu te lasă să stai în local și să consumi alcool pe stomacul gol, așa că-ți pregătesc tot felul de gustărele, gratuite. Pluuus, trebuie musai și neapărat mâncată multă gelato de la ei <3

Hipster în Roma

Inițial auzisem și citisem că zona Trastevere era cea mai fun de încercat, așa că am fost super happy când am găsit cazare acolo. Apoi nu știu dacă o fost toată bătaia de cap sau ni s-a chiar luat de zonă, dar în afară de shoturile de ciocolată, nu am rămas cu nimic.

Însă după ce ne-am așezat oleacă bagajele și am respirat, am zis să vedem cam pe unde stau hipsterii în Roma – ce să vezi, chiar zona în care am ajuns în final. Cavour – Monti a fost pentru noi! Locuri simpatice cu gustărele, în care nu se fumau. Bărulețe cât un magazinaș de bloc de unde luai ceva de băut și apoi stăteai în mini piațetă în picioare sau sprijinit de o fântână arteziană. Băruleț cu muzică live în care abia intrau 30 de persoane. Dap, e de încercat dacă sunteți oleacă hipsteri.

Roma-colloseo-gd

Și totuși, ce-i de vizitat în Roma?

• Muzeul Vatican – singurul loc în care am făcut rezervare de bilet. Că nu am ajuns la ora fixată și că ne-au lăsat totuși să intrăm – poate că a fost noroc, voi să fiți mai responsabili. Am plecat de acolo cu durere de gât la cât m-am uitat pe tavane, Capela Sixtină merită tot. Mergeți! În schimb n-am fost și în vizită la Papă, doar am niște poze mișto de acolo.
  • Fântâna Trevi – arată ca în filme, abia ce-a fost renovată
  • Panteonul!
  • Piețele locale – mâncare bună, spirit local
  • Colloseum – mi s-a tăiat și aici entuziasmul când am văzut schelele pe lângă, dar se ține binișor pentru anii lui. Nu l-am văzut și înăuntru, totuși.
  • Piațele cu fântâni arteziene. Chiar n-ai cum să le ratezi nici dacă ai vrea :))
  • Spanish steps
  • Cartierul Trastevere

Și ce te mai pasionează pe tine. Nu uita ca atunci când mergi într-un oraș nou să încerci să vezi lucruri de care ești tu pasionat. Cum e Băiatul de burgeri (pe care normal că nu i-a găsit în țara pizzei) și eu de shotbars (pe care normal că nu le-am găsit acolo unde oamenii se bucură de băut vinul încet).

roma-gd

Beneficii pentru vizitat Roma iarna

1. Sunt mai puțini turiști și-ți poți face un selfie liniștit
  2. Dacă e în afară sezonului, clar prețurile scad
  3. Nu este chiaaar atât de frig

Share Button

1 Comment

Revelion în Roma • Gabriela Deleanu · January 7, 2020 at 9:11 pm

[…] dată am văzut Roma la început de decembrie, uite aici articolul, cu o poză similară […]