Eu m-am îndrăgostit de Deltă anul trecut, când am fost la Gura Portiței. Ce-i drept, practic acea locație nu face parte din Deltă, se află pe peticul de pământ ce desparte Lacul Razim-Sinoe de mare.

Acum vreo săptămână m-am autoinvitat într-o excursie cu niște prieteni de familie. Când am auzit că pleacă la Sulina, am zis că trebuie să ajung și eu!

Vineri am plecat dis de dimineață, am trecut cu bacul de la gălățeni la tulceni și am ajuns puțin prea devreme în Tulcea. Pentru că mai aveam vreo 3h de pierdut, am mers la Acvariu/Muzeu din oraș, pe care îl recomand tuturor să-l viziteze. Este 5 lei intrarea pentru elevi/studenți/pensionari și 15 pentru restul populației.

Mi-a plăcut foarte mult muzeul pentru că reconstituia scene din deltă, cu păsări împăiate și tot felul de plante. Partea cea mai frumoasă era că erau dotate cu senzori și când te apropiai de una dintre scene, începea muzica sălbăticiei. Suuuperb!

Acvariul nu m-a mai impresionat foarte mult pentru că ceva asemănător este și în Galați, la Grădina Botanică.

Pe la 11a.m. am mers în port și am crezut că am întârziat, pentru că erau mulți care duceau bagajele la bord. Ulterior am aflat că este marfă de tot soiul, pentru că cei din Sulina nu au mai nimic. Ei sunt nevoiți să vină în Tulcea de fiecare dată când trebuie să-și cumpere teve, canapea ori cadă (am văzut!). Am aflat de la localnici că totul în Sulina este scump și slab-calitativ, iar atunci când au nevoie să-și cumpere ceva bun, vin la Tulcea. Asta am văzut și singură de pe punte, cum descărcau femeile saci de cartofi la Partizani sau Maliuc, să nu plece vaporul cu lucrurile lor. O călătorie cu pasagerul durează cam 4h și costă în jur de 35 lei.

Cele 4h nu simți când trec, pentru că nava este mare, poți ieși pe punte să-ți bată vântul prin păr și să te obișnuiești cu peisajele. Cu siguranță e ceva ce nu ai mai văzut.

Vineri seară am ieșit în recunoaștere, nu-mi place Sulina pentru că se construiesc multe vile. Însă majoritatea oamenilor sunt atââât de zâmbitori! Chiar dl. Maxim, gazda noastră, zâmbea mereu și era mereu vesel. Eu cred că oamenii ăștia nu au mare stress.

Sâmbătă am plecat pe canale pentru vreo 3h. Nu am simțit când a trecut timpul. Eram  mereu cu ochii&obiectivul stânga-dreapta, să nu pierd nimic. Am văzut tot soiul de rațe, pescăruși (chiar albaștri), șerpi prin apă, nuferi galbeni și albi, multe multe multe!

Masa de prânz a fost autentic deltaică – borș de pește, chiftele din pește, scrumbie la grătar și încă ceva ce am uitat cum se numește. Eu acasă nu am mâncat never ever borș de pește, ies din bucătărie numai cât simt mirosul, dar acolo este delicios! Ce miros, ce culori ciudate?! Numai bunătăți!

După masă am mers la plajă, pe malul mării! Am înțeles că apa e destul de mică vreo 1500m (atunci ajunge la gât) deci te poți bălăci până nu mai poți.

Duminică dimineață am vrut să prind răsăritul, dar nu am avut mare noroc pentru că era cerul înnorat. Tot atunci, la 7a.m. pleca pasagerul spre Tulcea, însă noi ne-am întors cu rapida-diana, care a plecat la 11. Deși am făcut doar 1h20m, am dat 50 lei ce-i drept, dar nu merită decât în condiții extreme de tot. Ne-a înghesuit cât s-a putut acolo, nu puteam să ne ridicăm de pe băncile care miroseau ciudat, pe geamurile mătuite nu vedeam mai nimic. Deci nu.

Delta e noua mea destinație de vis. Nu-mi trebuie litoral la sud de Constanța.