Eu sunt genul de om care merge la un festival de muzică pentru muzică. Rareori cumpăr în avans bilet, fără să știu cine vine pe scenă. La Summerwell am cumpărat bilet cu 2 săptămâni înainte, pentru Saint Levant și Empire of the Sun, Snow Patrol a fost extra.

Așa că sunt șanse mari ca eu să nu fiu în audiența țintă a acestui festival.

Cu toate astea, am fost la câteva evenimente astfel încât pot să-mi dau cu părerea. Iar Summerwell mi-a lăsat impresia că e un mare bâlci pentru copii prin toate activățile de la standurile sponsorilor. Sigur că mă bucur că e un eveniment prietenos cu copiii, în care și ei pot să exploreze și să se obișnuiască cu astfel de evenimente sociale. Mi-apăruse un clip pe tiktok în care un puști spunea că a venit pentru mâncare, muzica a fost extra. Așa că e un mix de interes și activități, iar învălmășeala curentă aduce frustrări pe ambele părți.

Și să-mi fie cu iertare, dar un picnic la care intrarea este între 70-100 euro, plus transport și consumație acolo nu mi se pare prea eficient financiar, cu riscul că sun ca o boomeriță. Fiecare face ce vrea cu banii săi la finalul zilei, iar eu sunt fericită să-i dau pe concerte.

Organizarea locală pentru Summerwell

Summerwell este un festival mediu ca dimensiuni, care are loc în Buftea, în al doilea weekend din August, începând cu anul 2011. Chiar dacă este un festival mediu și nu poate fi comparat cu altele din țară, o dată ce începi să vezi cum alții pot organiza mai bine mulțimi mai mari de oameni, nu ai cum să nu critici.

Pentru că în ciuda experienței câștigate în ani, încă sunt chestiuni peste care se pare că nu au trecut. Așa că-mi dau cu părerea și las câteva ponturi.

  1. Colaborare mai bună cu Consiliul Local Buftea să facă ceva mai special în orășelul ăsta. Mă întreb câți participanți se mai întorc la Domeniul Stirbey sau dau o tură de lac. Evenimentul nu este semnalizat în oraș clar, nu e o zonă de parcare (mare) dedicată, comunitatea locală pare că nu este implicată (un localnic ne-a zis „fac ăștia de la Antena totul, nu au treabă cu noi”), plus că sunt studiourile de la Pro acolo pe care le poți vizita (apropo că se lansează S2 din Wednesday). Mult potențial irosit pentru dezvoltarea turismului în zonă.
  2. Signalistică luminoasă mai bună în afară și în festival – adică semne peste tot pentru unde este intrarea, de unde iau autobuzul, unde sunt toalete, benzi cu led prin pădure să nu mă împiedic de cioatele de la copaci (că înțeleg că e natură), ce pot să beau la care bar. Meniu complet – am vrut bere fără alcool, avea doar ceva fructat în meniu. Apoi mi-a zis cineva că aveau și Stella, dar trebuia să întrebi.
  3. Vineri seara: separarea din timp a cozilor pentru cine are brățară, cine nu; eventual două intrări la festival pentru a disipa mulțimea. Briefing mai bun pentru voluntari și sponsori. Erau diferențe între informații primite de la voluntari la 10 metri distanță. Inițial biletele-invitație trebuiau preluate de la acreditare presă, la fața locului era de la biroul normal de schimbare bilet.
  4. Colaborați cu Transportul din București să țină metroul până la 2am, dacă tot se încheie majoritatea concertelor în jur de ora 12. Mi s-a părut o decizie bună să plece autobuzele de la Străulești, că la Clăbucet este extrem de aglomerat din cauza lucrărilor pentru metrou.
  5. Organizare zonă fără copii și fără pături lângă scenă. Nu știu, să stea pe dealuri ca într-o tribună. Chiar dacă era o zonă de protecție în fața scenei în care nu erau cei numiți, tot e nașpa când mergi la 11pm prin mulțime și chiar nu vrei să ai grijă să nu calci pe cap pe unul tolănit cu ochii în telefon.
  6. Mâncare: zonă dedicată food court cu opțiuni diverse de mâncare (adică și mai sănătoasă, nu doar prăjeli și burgeri), și cu mai multe zone de luat masa.
  7. Mai puțin spațiu pentru sponsori deși știu că ei vin cu banul. Dar și așa e spațiu mic, și așa e aglomerație, ce-ar fi să nu ocupe activările atâta spațiu cu toate standurile lor. Ce-ar fi ca acolo să fie zonele de picnic, poate?
  8. Negociere mai bună cu cine pleacă la Untold și cine pune muzică la SW. Sorry Glo, dar legat de muzica la zona voastră – a fost o alegere extrem de slabă cu piese și vechi, și fără legătură cu restul festivalului, fără tranziții, schimbări de ritm.
  9. Investiți în cum arată scenele – e festival de muzică la finalul zilei, nu puteți să reciclați la nesfârșit aceleași seturi expirate. Iar dacă cumva erau noi – nu s-a văzut asta:)

În formatul curent, pare că este doar un mod prin care banii trec dintr-un buzunar în altul, fără să fie o viziune de creștere și dezvoltare sănătoasă a festivalului.

Pentru participanți:

  • învățați să folosiți o toaletă – în ciuda muncii oamenilor de acolo, pe final de seară era ceva crunt
  • dacă vedeți că se aglomerează în jurul vostru cu oameni care vor concert, mai adună din pătura aia, nu trebuie să ocupi atâta loc. deși ideal ar fi să nu stai așa printre oameni care dansează.
  • părinții să le pună căști anti-zgomot copiilor – am văzut de mai multe ori copii care se țineau de urechi în timp ce erau duși de părinți mai în față
  • părinții să aibă grijă de copii după lăsarea întunericului, nu vreau să am eu grijă pe unde aleargă sau pe unde stă tolănit

Ce a fost bine – că au fost și din astea

  1. Este probabil unul dintre cele mai diverse evenimente din punct de vedere a audienței. Adică vezi mulți oameni din grupuri sociale diferite și mi se pare de notat faptul că acesta este locul în care vin foarte mulți părinți cu copii. Știu că nu toți văd legătura, dar comunitățile LGBT+ și nu numai sunt printre cele mai primitoare și lipsite de judecată.
  2. Autobuzele dedicate s-au mișcat foarte bine, în condițiile de trafic date
  3. Tinerii din ziua de azi sunt extrem de bine crescuți, cu mult bun simț
  4. S-a putut plăti și cu cardul, nu doar cu brățara
  5. Au fost câteva concerte foarte bune!

Summerwell 2025: Saint Levant și Empire of the Sun

Acum și despre concerte. Cum spuneam la început, eu merg pentru muzică, merg să dansez și să cânt. Mi se pare unul dintre locurile în care poți să-ți folosești vocea și să te obișnuiești cu asta.

În prima seara, la Snow Patrol a fost o tristețe absolută. Bine, că nu e nici muzica lor cea mai ritmată și veselă. Dar un public atââât de leșinat nu mi-a mai fost dat să văd de multă vreme. M-am bucurat că i-am prins iar pe Soft Play, care au cântat și în deschidere la Imagine Dragons. Mișto băieți, știu să anime audiența.

A doua seara, m-am bucurat să o prind pe Simona Delegeanu. Am mai urmărit-o pe net, cred că are o prezență specială. Nu știu dacă e chiar muzică de festival, cred că în alt cadru ar fi fost o atmosferă și mai magică.

Cât despre Saint Levant, nu a dezamăgit. Ne-a pregătit tiktokul pe toate cu prezența lui și discursul direct în cameră. Omul are voce, prezență, e fermecător, face petrecere cu tine. A venit cu trupa și cu tatăl lui (care a făcut un mix similar ca la Boiler room), și să vezi bărbați dansând pe o scenă între ei așa cum ar dansa unii în jurul grătarului – asta chiar a fost un moment special și normal în același timp. Mi-am dat seama ce schimbare face atunci când un bărbat se mișcă câtuși de puțin și o să-i judec și mai mult pe cei cu „eu nu dansez” în brațe.

În a treia seară am venit special pentru Empire of the Sun, dar am prins și puțin din Palaye Royale, mi-au plăcut și îi mai ascult. La finalul serii a fost unul dintre momentele în care sunt recunoscătoare că o astfel de trupă precum Empire ajunge și la noi. Între solouri de chitară, spectacolele vizuale de pe ecrane, schimbările de costume, coregrafie și energie cu totul – am fost captivată complet de muzica lor. M-au ținut acolo animată și am dansat aproape non-stop.

Vedem cine vine la anul și dacă mai merg la festival. Probabil direct la concert și plec imediat după, să nu contaminez experiența concertului cu altele.

Share Button

0 Comments

Leave a Reply

Avatar placeholder

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.