Cunosc oameni care merg de ani de zile în concediu în același loc din Grecia. Noi am ajuns la greci pentru prima dată în septembrie 2021. Pe insula Corfu.

O alegere grozavă. Perioada a fost bună pentru că era cald, dar mai puțin aglomerat. Am putut să înot, ceva ieșit din comun pentru mine. Am mâncat bine și am văzut niște peisaje extraordinare. Când am trecut acum prin fotografii să selectez câteva pentru articol, mi-am amintit cât de norocoasă sunt că pot ajunge în astfel de locuri.

Pentru prima dată în Grecia, cu mașina

În stil pur românesc, am plecat în creierii nopții, cu portbagajul plin de bagaje, către legendara Grecie. Zorii zilei ne-au prins la o cafea în McDonaldsul de lângă Sofia. Apoi – vis pentru șoferul nostru – drum întins și autostradă până în Salonic, unde am rămas peste noapte.

Aici am avut prima doză de Grecia, cu mâncare bună, oameni prietenoși, dealuri de urcat și coborât, și mare.

A doua zi, dis de dimineață, am plecat spre portul Igoumenitsa, care ne-a dus direct către orașul Corfu. Am stat aici pentru un prânz și apoi ne-am urcat iarăși în mașină spre destinația finală, la gazda noastră din Lakones.

La întoarcerea spre casă, am împărțit iarăși drumul. După o oprire scurtă la Meteora, am mers spre Sofia, unde am rămas pe weekend. Am explorat orașul, am făcut un tur de graffiti, și am reintrat ușor în atmosfera de București.

Dacă mergi pentru prima oară în Grecia, cu mașina, pe insulă, e bine să știi că:

• e nevoie de mașină, fie că pleci cu a ta din România, fie că închiriezi acolo;
  • plătești taxă de autostradă câțiva euro pe fiecare porțiune;
  • pe insulă, drumuri sunt destul de proaste, mai ales cele spre plajele retrase;
  • tot pe insulă drumurile sunt foarte înguste, cu cât e mai scurtă mașina cu atât mai bine;
  • ia-ți măcar o săptămână să explorezi insula și apoi să te întorci unde ți-a plăcut mai mult;
  • găsește cazare la localnici, noi ne-am trezit cu gogoși calde și ulei de măsline producție proprie de la gazda noastră.

Acum, să intrăm în detalii despre Corfu.

Plaje în Corfu

Oare o să treacă mașina?

Unde e plaja asta nu vezi că nu e niciun drum.

Vai, cum o să fie la urcare când ne întoarcem!

Acestea sunt cele 3 stări prin care trebuie să treci ca să știi că ajungi la o plajă de vis, unde o să exclami Mamă cum arată!

Așa a fost prima plajă pe care am ajuns, chiar din prima seară. Plaja Limni. Un drum pietruit, mașina parcată într-o rână. Intrăm într-o pădure de măslini și prindem un apus superb, auriu, printre crengile goale ale măslinilor. După o rătăcire mică ajungem la treptele spre plajă și apoi într-un golf perfect, cu apă turcoaz.

Pentru că nu degeaba poveștile încep și se termină în același punct, aceasta a fost și ultima plajă la care am fost. Nori negri se tot apropiau de noi, însă speram că o să ne ocolească. În ultimul moment am strâns lucrurile și am alergat spre mașină. Prin aceeași pădure de măslini, încinsă după o zi caldă, care acum expira în aerul rece un miros lemnoso-uleios, ceva nemaipomenit.

A FOST MAGIC.

Scriam mai sus că am stat în Lakones, un sătuc deasupra Paleokastritsa, în vestul insulei. În această zonă sunt și cele mai multe plaje faine cu pietre. În astfel de locuri poți vedea bancuri de pești, arici de mare sau stele de mare. Un întreg univers se deschide pentru tine. Ai nevoie doar de aqua shoes și de o mască de snorkeling de la Decathlon.

Pe ce plaje am fost în Corfu și ne-au rămas în minte:

• Paleokastritsa – Plajă îngustă cu nisip, family friendly. De aici poți lua barcă pentru excursii.
  • Limni – Preferata mea, între măslini, am scris mai sus de ce.
  • Liapades și Rovinia – în aceeași zonă din estul insulei, plajă nisip și apă mică.
  • Porto Timoni – O fâșâie îngustă de plajă, cu apă turcoaz de-o parte și de alta. Înjuri cât cobori, dar merită.
  • Plaja Yaliskari – Minunată pentru snorkeling, are o parte cu nisip și o parte printre stânci.
  • Agios Stefanos – Plajă liniștită cu nisip și șezlonguri.
  • Canal d’Amour – Este un loc mult prea aglomerat, fix din cauza numelui. Unii oameni chiar stăteau la plajă acolo.
  • Kassiopi – În nord vest, aici am prins un apus superb pe stânci.
  • Plaja Halikounas – Este chiar în sud, o plajă îngustă, liniștită, cu nisip.

De știut pentru mersul la plajă:

• cele mai multe nu au niciun băruleț, așa că trebuie să iei apă și gustărele cu tine
  • pe unele mai ajung bărulețele mobile, pe barcă, ai nevoie de bani cash

Mâncarea în Corfu

Diminețile le începeam cu o vizită la magazinul de lângă noi, care avea o mini-cafenea cu terasă spre mare. De-acolo luam cappuccino și gustări. Apoi ne făceam planul pentru ziua respectivă. De cele mai multe ori, deciziile erau luate în funcție de plajele pe care voiam să le vedem. Locuri cu mâncare găseam noi pe drum.

• Anemos – Într-un sătuc cu case albe și porți albastre, în drum spre plaja Porto Timoni, cu mâncare ușoară și delicioasă.
  • Sagrado – În orașul Corfu, un loc micuț cu cele mai delicioase antreuri pe care le-am mâncat vreodată.
  • Nereids – În Paleokastritsa, unde am prins și un spectacol de dans tradițional. Este un loc pentru turiști, clar.
  • La Grotta Bar – Tot în Paleokastritsa, un bar fain într-un golfuleț care seară este luminat de jos.
  • Bahia Mare – În estul insulei, găsești o terasă ușor fancy pe plajă, cu un bar construit în jurul unui copac (câte ginuri erau acolo!). Mâncarea este variată, de la tomahawk la creveți, delicioasă și aromată.

Lucruri de făcut în Corfu

Deși a fost o vacanță activă în ce privește programul, am căutat mai degrabă comori ascunse pe plaje decât în muzee. Dar concediul nu a constat totuși doar în plaje și mâncare.

Orașul Corfu

După ce ai umblat doar în costum de baie și papuci, o vizită în Kerkira, orașul Corfu, pare o teleportare la civilizație. Orașul este animat, cu trotuare largi, magazine de suveniruri și taverne

Excursie cu barca

Din Paleokastritsa, am făcut o plimbare cu barca în golf și la grota Blue Eye. A fost destul de scurtă, în jur de vreo 30 de minute. Ghidul ne spunea și ceva detalii, dar nu se auzea mai nimic clar. Dar a meritat pentru priveliștea oferită.

Din estul insulei, de la Kalami, poți face excursii cu barca să vezi și casa în care s-a filmat serialul The Durrells (recomand dacă nu l-ai văzut).

Old Perithia

Imaginează-ți că mergi pe seară pe o șosea îngustă, slab luminată și puțin circulată. În jur, doar câmp și dealuri. Pierzi semnalul la Waze, dar continui drumul până când ajungi la o bisericuță. Semn că ești la Old Perithia. Mergi puțin pe ulițele satului, totul pare pustiu. Până când ajungi în piațetă, luminată cu becuri agățate prin copaci și cu terase pline de oameni. Te așezi și tu la o terasă, bei un cocktail cu vodcă, kumquat și ginger beer de casă, mănânci salata săracului, cu portocale, și îți trece orice grijă.

Asta a fost cu concediul nostru de 10 zile în Corfu. Am înțeles că așa sunt toate insulele în Grecia. Voi afla în viața asta dacă e așa. Cert este că pentru o primă interacțiune cu țara, Corfu este o destinație de succes.

Aici este lista mea din google maps pentru acest concediu, include locuri din Salonic și Sofia. Iar dacă aveți recomandări, cutia mea de mesaje e mereu deschisă.