Mă uit pe fereastra avionului când ne apropiem de Otopeni și cătunele abia luminate par niște constelații pe câmpul negru al nopții. Mi-amintesc de una dintre sălile Muzeului Național din Scoția, pe care abia l-am vizitat.

Mă întorc din Edinburgh, un oraș pe care-mi doream să-l vizitez din martie 2020, dar nu a fost să fie atunci. Anul ăsta, am vrut să-mi marchez aniversarea printr-un citybreak pur turistic, într-un loc care mă fermeca cu fiecare poză și video pe care le vedeam online.

Mi-era totul familiar din cărți și filme, și am vrut să văd dacă mă simt astfel și în realitate.

Așa a fost 🙂

Citybreak la Edinburgh

Hai să trecem rapid prin informațiile administrative. Am zburat cu Wizzair vineri seară din București și ne-am întors luni seară. Totul a fost în regulă cu zborul și cu locurile.

Am ales o cazare în centrul orașului, la Old Waverly Hotel, pentru a nu pierde timpul pe transport în comun. Mic dejun inclus, cameră mai mare decât mă așteptam să fie pe insulă. Bufet suedez diminețile, cu preparate de Scottish Breakfast (precum fasole sau haggis).

Am cumpărat în avans online călătorie dus-întors cu tramvaiul (9GBP) de la aeroport în centrul orașului. Am mers mult pe jos, iar duminică am luat și o călătorie de o zi (5GBP) pentru transport în comun pentru că aveam de ajuns în locuri mai îndepărtate.

Ce am făcut în Edinburgh

În primul rând, ne-am bucurat de o vreme plăcută.

Apoi, ne-am bucurat de optimizările făcute pentru turiști. Stând în centru, au fost multe indicatoare către locuri populare, locuri cu suveniruri şi am ajuns uşor în orice direcție.

În cele din urmă, ne-am bucurat de o bere locală într-un pub zgomotos.

Vremea și atmosfera

Îmi doream să fie puțin umezeală în aer. Dacă ajung în Scoția și e totul prea uscat, parcă nu e real. Culorile copacilor, umezeala din aer și cerul albastru. Un început de noiembrie perfect.

Oamenii au fost foarte prietenoși. Erau și turiști, dar nu foarte aglomerat.

7 Obiective turistice de văzut în Edinburgh

Am rezervat în avans bilete la Johnny Walker Princes Street pentru că astfel de experiențe sunt lecții de marketing. În rest, am selectat câteva librării pe care am vrut să le văd și la care am ajuns printre celelalte locuri. Precum:

1. Edinburgh Castle – cumperi bilete online și le ridici de la automatele lor. aici te provoc să găsești Fântâna Vrăjitoarelor și Cimitirul pentru Câini.
  2. Greyfriars Kirkyard – se spune că de aici s-a inspirat JK Rowling cu numele personajelor sale.
  3. National Museum of Scotland – unul dintre cele mai interactive muzee la care am fost, este extraordinar pentru copii, foarte interactiv chiar și pentru adulți.
  4. Calton Hill – o plimbare ușoară pe deal, vezi Monumentele Naționale ale Scoției și ai priveliște atât spre oraș, cât și pentru dealurile din jur.
  5. Dean Village – iei un ceai sau cafea la pachet și te plimbi pe malul râului și printre case.
  6. Johnny Walker Princes Street – o oră și jumătate de istorie și informații despre brandul lor și despre whiskey. Sunt 3 băuturi incluse. Experiența cu totul e mișto, de când cumperi biletele și completezi un formular despre aromele care-ți plac.
  7. Britannia – vaporul regal cu care Regina făcea tururi în toată lumea. Poți să vezi absolut tot, ba chiar să atingi lucruri de acolo. Iar în bilet este inclus și ghid audio, inclusiv în limba româna.

Iar dacă ai timp, să mergi la plimbare în Portobello pe plajă.

Alternative pe care nu le-am făcut, dar am văzut că sunt populare:

Mâncare și băutură

Am mâncat bine, fără să mă uit la calorii. Aproape totul acolo e prăjit, deci e bun la gust. Iar pentru 2-3 zile nu cred că e pagubă, mai ales când compensezi cu mii de pași zilnic.

Mi-a plăcut extrem de mult în Edinburgh. A fost fix ce trebuia, în ritmul potrivit. Am făcut multe, dar fără grabă. Vremea a fost numai bună.