Vremurile astea mă forțează să-mi rezolv nevoile de sport doar în casă. Aveam câteva unelte să mă ajute, dar nu găseam prea des motivația. Cu dileme de începător, m-am apucat de treabă și apoi am adunat aici niște idei. Pentru alții sau pentru mine când n-oi ști iar de unde s-o apuc.

Deci, cum începem să facem mișcare acasă? Yoga, în particular, pentru că mi se pare utilă și pentru corp, și pentru minte. Amintim mușchilor cum să facă mai mult efort decât drumul până baie. Minții să fim recunoscători că putem respira cum trebuie, că face legăturile cu succes.

Dar nu te speria de numele unor serii de mișcări. Aceleași idei de mai jos se aplică și dacă faci flotări, abdomene, genoflexiuni.

Paranteză

Începusem să fac un tur pe la studiourile de yoga din București pentru un articol cu recomandări pentru începători. Mai aveam câteva spații de văzut, dar s-au schimbat vremurile. În acest context, am reușit să ajung în diferite sesiuni online. Sunt convinsă că mai sunt mulți alți oameni care au ce învăța pe alții.

Hai, pe bune, de ce ai nevoie să faci yoga acasă?

  • Haine comode. Chiar poate doar boxeri și bustieră (sutienele devin incomode rapid, fără nimic… mna, cum vă știți).
  • Puțin spațiu pe podea. Întinde-te pe jos, dă din picioare și din mâini, vezi ce lovești și mută-le de acolo.
  • O saltea de sport. Un covor mai moale, o pătură. Ceva cu puțină aderență, dar care să nu aducă vânătăi și julituri.
  • Muzică. Dacă ești singur acasă, dă boxele la maxim pe un playlist de sală. Dacă mai sunt și alții, îți recomand să folosești căști wireless on-ear. Îți oferă libertate de mișcare și te aduce în atmosfera de sport.
  • Niște mișcări din brațe, picioare, abdomen, urechi, tot ce se poate. Din amintiri de la orele de educație fizică, de pe youtube, din aplicații gen Nike Training, din sesiunile online pe care le țin antrenorii în perioada asta.

Dacă deja practici un sport, probabil știi niște exerciții de bază, și poți improviza în funcție de posibilități. Vezi exemplu de lângă, de la o prietenă din Italia care exersează mișcările de la climbing pe mobila de acasă 😄

În aceeași idee, m-am apucat să citesc despre înot și să caut exerciții să mă țină în formă. Văd cum va fi când se va redeschide bazinul.

  • Timp alocat special pentru asta. Pune-ți în calendar ca și cum ai avea ședință, ia în serios jumătatea aia de oră.

Aici eu dau chix de obicei cu clipurile de pe YouTube pentru că nu țin ritmul, sau se explică prea multe, sau pur și simplu mă pierd. De aceea, pentru mine e mai util să mă înscriu la cineva pentru că știu că la ora X omul ăla e acolo să mă conducă printr-o rutină de mișcare. În momente precum:

  • Am început dimineți cu Adelina (25lei, 1h și puțin, pe Zoom, încheie cu meditație ghidată și te pune să ai camera deschisă să te corecteze).
  • Am încheiat munca cu Alexandra de la Mpower Yoga (sesiunile intră în abonamentele lunare, rezervi ora și primești mail cu un link de Youtube live privat; sâmbăta au sesiune gratuită).
  • Am încheiat săptămâna cu Carlos de la Yogilates (sesiuni gratuite prin Youtube live de 1h, cu discuții, meditație și mișcare).

În cele din urmă, astea-s vremuri urâte pentru antreprenori. Dacă nu am ce face cu bazinul de înot, măcar cu alții să rămân în contact (virtual) și să le dau de treabă. Pay it forward 🙂

Photo by Lena Bell on Unsplash

Share Button

1 Comment

Razvan · March 22, 2020 at 1:45 pm

Interesant.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.