Despre CSR, via #ZileleBiz

De CSR am auzit pentru prima dată când eram în departamentul e fundraising a ASLS și îmi părea că ar fi o treabă interesantă care merită mai multă atenție. Ceva timp mai târziu, când toți colegii mei își căutau de lucru, am vorbit cu o HRistă mișto de la Accenture despre a lucra în zona de CSR – ea mi-a spus că nu este un domeniu foarte dezvoltat în companiile din București și că cele mai multe activități de genul intră sub departamentul de marketing. Acum, în toamna lui 2015, studiez CSR la școală cu o profă foarte șmecheră – Camelia Crișan (fie vorba între noi, nu știu cum de este la SNSPA) și particip la Zilele Biz – CSR day.

CSR înseamnă Corporate Social Responsability, în românește Responsabilitate Socială Corporativă. Această responsabilitate este asumată voluntar de companiile din întreagă și presupune sprijinul comunității în care aceasta își desfășoară activitatea/domeniului pe care îl exploatează.

Pe 12 noiembrie am participat la Ziua CSR din cadrul evenimentului #zilelebiz. Mi-a plăcut să interacționez cu reprezentanții organizațiilor nonguvernamentale – cam puțini poate – dar au fost câteva discuții tare interesante, gestionate cu succes de Radu Atanasiu.

baniverzi-gd

Salariile în ONGuri

Întâmplarea face ca puțin înainte de eveniment să discut cu o colegă de birou despre cum își câștigă pâinea cei care lucrează în ONGuri, căci aceste informații nu sunt chiar cele mai ușor de găsit și înțeles. Răspunsul este: din proiecte, din sponsorizări, din modalitățile fiecărei organizații.

Evenimentul mi-a atras atenția și asupra unui subiect ușor mai sensibil: ONGiștii ar trebui să câștige mai puțin decât persoanele din companii. Măi, nu știu cum o fi în toate domeniile, însă cât m-am învârtit în domeniul educației, am observat oameni competenți, cu studii și abilități care-i puneau pe același plan cu omologii lor din companii. Adăugăm și componenta de ajutor pentru societate și iată cum cei care lucrează în ONGuri merită un salariu cel puțin egal cu cel al angajaților din marile companii.

CSR. Filantropie. Greenwashing.

Chiar dacă abia în această toamnă am învățat și teoria din spatele conceptului de CSR, până și eu am înțeles că e vorba de ajutor sustenabil, pentru generații următoare, pentru comunitate. Guess what, câteva hăinuțe de Crăciun nu face diferență marcabilă în viața unor copii. E bine să oferi celor mai puțin norocoși, asta se numește filantropie și e o parte din fiecare dintre noi 🙂 Sigur că dacă ai ceva mai multe finanțe, poți face ceva măreț – o mare plantare de puieți pe lângă București, de exemplu – însă dacă asta nu compensează cu cât este consumat din resurse neregenerabile, iar profitul tău iese din tabele, primești un like la poze și atât – nu-ți speli păcatele cu puțină vopsea verde.

csr-greenwashing-gd

Domeniul CSR va fi cu siguranță unul de mare interes pentru mine în continuare. Cred că face parte din viața noastră de consumatori, să vedem ce se întâmplă și după ce terminăm noi tranzacția. Știm deja că marile companii fac profituri imense de pe urma noastră, nu ne mai miră știrile cu copiii exploatați în fabricile din Asia, de aceea privim cu ochi critici și cu îndoială fiecare acțiune care ajunge să fie muuult greenshitwashing. Ceea ce vă doresc și vouă de-acum înainte! 🙂

foto: screenshot Biz fb page/shutterstock.com

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *