Companiile și Facebook at Work

Astăzi Ernst&Young a lansat a treia ediție a studiului Social Media și Mediul de afaceri românesc, conform căruia:

  • 74% dintre respondenți au declarat că utilizează rețelele de socializare pentru promovarea companiei
  • Platforma “vedetă” și anul acesta în România rămâne Facebook cu 92% din răspunsuri
  • În 2015, 91% dintre respondenƫi declară că utilizarea reƫelelor sociale le oferă un avantaj competitiv faƫă de companiile care nu folosesc reƫele sociale

Sursă:BUSINESS DIGEST

Personal, am observat și un trend în a crea pagini de facebook pentru business/start-up, fără un site de prezentare (măcar!), ceea ce e puțin delicat și nesigur: ești pe domeniul altuia, poți rămâne oricând fără ce ai adunat.


 

Anyway, eu aș vrea să povestesc puțin despre Facebook at Work – acesta este un produs al facebook mai puțin mediatizat (unul, două linkuri pe ici-colo), care aduce ce ne place mai mult la rețea – mesaje private, grupuri, noutăți în newsfeed – în zona corporate. Divertismentul rețelei sociale se cuplează cu seriozitatea emailurilor de la serviciu și rezultă… încă nu știm ce, produsul fiind încă în trial mode.

Using Facebook at Work also has the advantage of removing the hierarchy of email chains. “Email, in our experience, is hierarchical,” said Hanley. “It tends to be used for broadcasting, for cascading information [and isn’t] for discussion or feedback.” – spune RBS

Cu siguranță ești curios cum arată – well, dacă printre voi sunt deja angajați în companii mari, sigur sunteți familiarizați cu griurile corporatiste 😀

fb work profileNu este rocket science să-l folosești, funcționează normal, iar profilul de la job este complet separat de cel personal. Accesul pe platformă se face pe bază de invitație pe email, of course. După cum puteți vedea în imaginea de mai jos, seamănă destul de mult cu platforma originală.

fb work copy

Sinceră să fiu, Facebook at Work nu este foarte folosită de organizația la care lucrez eu. O fi și pentru că avem alte canale pe care suntem obișnuiți să comunicăm la fel de deschis, nu știu.

Pe de altă parte, este o metodă utilă să contactezi orice coleg de oriunde din lume în câteva secunde, fără să fie nevoie să-i cauți emailul corect sau să creezi o introducere prea mare – e până la urmă o rețea socială.

De asemenea, pentru că are aplicație dedicată (pentru iOS și Android), este puțin mai la îndemână să shareuiești poze sau clipuri de la evenimente, spre exemplu. Iar conținutul de aici poate fi distribuit și pe pagina personală de facebook, dacă se dorește asta.


În concluzie, cred în utilitatea acestei platforme pentru un anumit segment de companii (cel puțin deocamdată). Totuși, nu m-ar surprinde ca în viitor să ia amploare Facebook at Work. Până la urmă, companiile au nevoie și de PR intern, iar folosirea rețelelor sociale oricum este acolo. De ce să nu profite de această unealtă?

foto via kaboompics

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *