Zilele trecute a fost lansat studiul asupra influențatorilor din internetul românesc. Probabil informația cu care am rămas cu toții și care este utilă tuturor care lucrează în MarCom este categorizarea influențatorilor de pe net. Aceste categorii sunt:
Influențatori – profesioniști
Persoanele cu expertiză într-un domeniu, pe care îi credem pe bune pentru că au experiența din offline care le permite să ofere informații corecte
Influențatori – oameni normali
Oameni ca mine și ca tine, pe care îi credem pentru că vin dintr-un mediu asemănător, sunt la fel de vulnerabili ca noi și spun lucruri originale, trecute prin experiența proprie.
Influențatori – celebrități
Cei pe care îi știm de la tv, îi mai credem uneori pentru că sunt la curent cu tot ce apare nou, dar avem o reținere să luăm pe bune ce zic ei, verificând încă o dată informația la ‘profesioniști’.
Noi cu cine lucrăm în campanii?
Mai dezbat uneori cu colegii de la facultate colaborarea cu anumiți influențatori sau alții. Ca marketeri, uneori ne fură preocupările personale și ne orientăm către cei care ne plac nouă și poate mai puțin cei care ne-ar ajuta în campanie.
Așadar, citez din comunicatul de presă:
Pentru educarea consumatorilor, creșterea credibilității sau a performanței produselor, se recomandă comunicarea prin intermediul Profesioniștilor.
Dacă se dorește crearea unei conexiuni emoționale, educarea sau relevanța unui produs, se recomandă categoria Persoane ca noi.
În ultimă instanță, dacă obiectivele constau în creșterea notorietății, stabilirea unei imagini premium sau aspiraționale, asocierea cu un brand pentru tineri prin divertisment, cea mai bună opțiune este includerea unei celebrități în campania de comunicare.
– via Cristian Manafu & Starcom MediaVest
***
O altă informație utilă de analizat este mediul în care ei își desfășoara activitatea și își atrag fanii, comunitatea. Am extras imaginile de mai jos din cele două infografice realizate de Starcom, pe care le puteți găsi aici pe unul și aici pe celelalt.
0 Comments