Zilele trecute a fost lansat studiul asupra influențatorilor din internetul românesc. Probabil informația cu care am rămas cu toții și care este utilă tuturor care lucrează în MarCom este categorizarea influențatorilor de pe net. Aceste categorii sunt:

Influențatori – profesioniști

Persoanele cu expertiză într-un domeniu, pe care îi credem pe bune pentru că au experiența din offline care le permite să ofere informații corecte

Influențatori – oameni normali

Oameni ca mine și ca tine, pe care îi credem pentru că vin dintr-un mediu asemănător, sunt la fel de vulnerabili ca noi și spun lucruri originale, trecute prin experiența proprie.

Influențatori – celebrități

Cei pe care îi știm de la tv, îi mai credem uneori pentru că sunt la curent cu tot ce apare nou, dar avem o reținere să luăm pe bune ce zic ei, verificând încă o dată informația la ‘profesioniști’.

Noi cu cine lucrăm în campanii?

Mai dezbat uneori cu colegii de la facultate colaborarea cu anumiți influențatori sau alții. Ca marketeri, uneori ne fură preocupările personale și ne orientăm către cei care ne plac nouă și poate mai puțin cei care ne-ar ajuta în campanie.

Așadar, citez din comunicatul de presă:

Pentru  educarea  consumatorilor,  creșterea  credibilității  sau  a  performanței  produselor, se recomandă comunicarea prin intermediul Profesioniștilor.

Dacă  se  dorește  crearea  unei  conexiuni  emoționale,  educarea  sau  relevanța  unui produs,  se recomandă categoria Persoane ca noi.

În ultimă  instanță,  dacă  obiectivele  constau  în  creșterea  notorietății,  stabilirea  unei imagini premium sau aspiraționale, asocierea cu un brand pentru tineri prin divertisment, cea mai bună opțiune este includerea unei celebrități în campania de comunicare.

– via Cristian Manafu & Starcom MediaVest

***

O altă informație utilă de analizat este mediul în care ei își desfășoara activitatea și își atrag fanii, comunitatea. Am extras imaginile de mai jos din cele două infografice realizate de Starcom, pe care le puteți găsi aici pe unul și aici pe celelalt.

influentatori-profesionistiinfluentatori-oameni-normali influentatori-celebritati

Share Button

0 Comments

Leave a Reply

Avatar placeholder

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.