De la ce începe o seară magică la operă? Poate de la celebrele acorduri ale „Fantomei de la Operă”. Am fost aseară la spectacolul Fantoma de la Operă, la Opera Națională din București. Ce spectacol absolut minunat! Nu știu eu prea multe despre astfel de spectacole, dar cred că merită văzut.
poți asculta pe spotify albumul pentru a intra în atmosferă.
M-am trezit târziu să caut bilete, se pare că s-au vândut toate într-o seară. Cu puțin noroc, am reușit să ajung la repetiția cu public de aseară. Am plecat de acolo profund recunoscătoare că pot participa la astfel de evenimente și că mă pot bucura de ele.
„Fantoma de la Operă” este un personaj care apărea destul de des când eram eu mai mică. Era un personaj popular chiar și pentru Halloween. Povestea este despre dragoste, obsesie și sacrificiu pentru artă.
Istoria “Fantomei de la Operă”
Acțiunea se desfășoară în Parisul anilor 1880 și urmărește viața Christine Daaé, o tânără și talentată cântăreață de operă. Ea devine subiectul unei obsesii misterioase pentru un bărbat mascat cunoscut sub numele de Fantoma de la Operă. Fantoma trăiește în subteranele Operei Garnier și își folosește talentul muzical și abilitățile sale inginerești pentru a-și controla mediul și a-l manipula pe Raoul, iubitul lui Christine. Lupta pentru dragostea Christinei se transformă într-un război epic între lumina și întuneric, dragoste și obsesie.
Este un musical celebru scris de Andrew Lloyd Webber, având la bază romanul cu același nume scris de Gaston Leroux în 1910. Premiera musicalului a avut loc în West End-ul londonez în 1986 și a devenit rapid un fenomen global. De atunci, spectacolul a fost adaptat în mai multe țări și în diverse limbi, captivând publicul de pe întregul glob.
Spectacolul de la București
„Fantoma de la Operă” este remarcabil pentru personajele sale puternice și evolutive. Christine Daaé, interpretată de Irina Baianț, reprezintă simbolul inocenței și al vocii divine. Raoul de Chagny, Kyrie Mendél, este personajul romantic care încearcă să o salveze pe Christine. Fantoma, Adrian Nour, este inima spectacolului, captivând publicul cu complexitatea sa emoțională. Pe lângă cele 3 personaje principale, mi-a plăcut mult de energia Madamei Giry, jucată de Judith State.
Povestea sa este destul de populară, dar modul în care a fost adusă la viața la Opera Națională, cu versuri în română, a adus-o mai aproape de noi. Zeci de oameni pe scenă și în orchestră. Interpretare minunată. Costume superbe. Sunet impecabil. Efecte speciale, cu flăcări, tunete și CĂDEREA CANDELABRULUI! Bellissimo!
- Regizor: Răzvan Ioan Dincă
- Regizor secund: Raluca Popa
- Scenograf: Gary McCann
- Asistent scenograf: Gabriella Ingram
- Coregraf: Violeta Dincă
- Asistenți coregrafi: Alexandra Gavrilescu și Florin Tănase
- Asistent dirijor: Mircea Pădurariu
- Lighting designer: Bogumił Palewicz
- Sound designer: Kamil Biedrzycki
- Dirijor: Daniel Jinga
- Phantom: Adrian Nour
- Christine: Irina Baianț
- Raoul: Kyrie Mendél
- Carlotta: Rodica Ștefan
- Piangi: Andrei Petre
- Firmin: Radu Ion
- Andre: Ernest Fazekaș
- Lefevre: Alexandru Nagy
- Madame Giry: Judith State
- Meg Giry: Alina Petrică
- Buquet: Ionuț Burlan
- Reyer: Cosmin Seleși
Din nou, nu mă pricep prea bine, dar toți acești oameni m-au ținut într-o altă lume pentru aproape 3 ore. Atmosfera fiecărui act a fost specială, bine determinată.
Nu am fost singura care s-a bucurat de acest spectacol. Tinerii italieni de lângă mine erau extrem de încântați, tot spuneau bellissimo!! La ieșire, toată lumea zâmbea și era încântată.
Dacă ai ocazia, mergi la acest spectacol. Pentru această stagiune, nu par să mai fie bilete. Setează o alertă pe site-ul Operei Naționale și cumpără fără să stai prea mult pe gânduri.
0 Comments