Într-o săptămână am reușit să ajung la o conferință de marketing și una de psihologia leadershipului, care s-au desfășurat fizic, în București.
De obicei, conferințele sunt alcătuite din mai multe discursuri a unor oameni, iar la finalul fiecăruia publicul poate adresa întrebări de clarificare vorbitorului.
La ambele am sesizat o chestiune: impresia față de o prezentare bună poate fi stricată de întrebări proaste venite din public.
Știu teoria – nicio întrebare nu e proastă.
DAR
De obicei, participanții se înscriu la conferințe pentru a asculta ce au de zis cei din program. Nu Gigel de la Impex SRL.
Așadar, uite 3 idei la care să te gândești înainte să pui o întrebare publică:
- chiar trebuie să iau din timpul de Q&A pentru observația mea de fan?
- cum expun pe scurt contextul, să ofer destule informații fără să acaparez prea mult din timp?
- cum pot să formulez o întrebare despre situația mea într-un mod destul de general încât să fie de ajutor și alora?
Nu uita, ai opțiunea să întrebi separat. Dacă ai o situație mai particulară sau vrei sfatul aplicat al unuia dintre speakeri, du-te la el/ea după ce se termină sesiunea. Sau dacă nu ai timp atunci, dă-i un mesaj după și spune-i că ai asculțat speechul și că te-ar ajuta perspectiva sa asupra problemei tale.
Nu mai pierdeți timpul oamenilor.
Nu cereți consultanță sau terapie în cadrul biletului de participare.
Iar moderatori – vă rog, interveniți fără rușine.
0 Comments