Într-o săptămână am reușit să ajung la o conferință de marketing și una de psihologia leadershipului, care s-au desfășurat fizic, în București.

De obicei, conferințele sunt alcătuite din mai multe discursuri a unor oameni, iar la finalul fiecăruia publicul poate adresa întrebări de clarificare vorbitorului.

La ambele am sesizat o chestiune: impresia față de o prezentare bună poate fi stricată de întrebări proaste venite din public.

Știu teoria – nicio întrebare nu e proastă.

DAR

De obicei, participanții se înscriu la conferințe pentru a asculta ce au de zis cei din program. Nu Gigel de la Impex SRL.

Așadar, uite 3 idei la care să te gândești înainte să pui o întrebare publică:

  1. chiar trebuie să iau din timpul de Q&A pentru observația mea de fan?
  2. cum expun pe scurt contextul, să ofer destule informații fără să acaparez prea mult din timp?
  3. cum pot să formulez o întrebare despre situația mea într-un mod destul de general încât să fie de ajutor și alora?

Nu uita, ai opțiunea să întrebi separat. Dacă ai o situație mai particulară sau vrei sfatul aplicat al unuia dintre speakeri, du-te la el/ea după ce se termină sesiunea. Sau dacă nu ai timp atunci, dă-i un mesaj după și spune-i că ai asculțat speechul și că te-ar ajuta perspectiva sa asupra problemei tale.

Nu mai pierdeți timpul oamenilor.

Nu cereți consultanță sau terapie în cadrul biletului de participare.

Iar moderatori – vă rog, interveniți fără rușine.

Share Button

0 Comments

Leave a Reply

Avatar placeholder

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.