A fost mini-vacanța de Paște. Scurtă, dar cuprinzătoare. Și pentru că am vrut să profit de timpul parțial liber, m-am hotărât să plec la Cluj.

Luni seară, după 3h rapide spre București, recuperat chei uitate acasă și refăcut bagaje, am plecat cu o întârziere de 25 de minute spre Cluj, unde am ajuns după aproape 10h.

Toată ziua de marți mi-am petrecut plimbându-mă. Prima dată am mers în Grădina Botanică, care are un parc destul de mare, pe care nu am avut răbdare să-l bat la pas, o seră cu câțiva palmieri destul de mari și o grădină japoneză liniștitoare, cu lac. Următorul punct pe listă a fost Parcul Mare, pe care toți îl laudă și care nu este cine știe ce (seamănă cu Parcul 9 luni din Tecuci, numai că are un lac mai mare), însă e menținut curat și are multe bănci la umbră. Am văzut și toate Piețele Unirii, și a maghiarilor, și a românilor, și a Muzeului. Cam tot ce era prin centru. Și draga mea colegă, Nora, m-a dus pe strada care pare că duce spre mare, și anume – Piezișă, însă e doar o iluzie optică, doar bodegile par din Vamă. A doua zi am reexploatat și văzut în detaliu ce văzusem cu o zi înainte. Serile am avut noroc de un ghid bine pregătit, care m-a dus prin toate locurile faine pe care era musai să le văd.

***

Clujul este un oraș fain, asta se știe. Prietenii mei îl lăudau tare mult și aveam așteptări mari. Nu trebuia. Și poate că am fost și într-o perioadă aiurea, când erau toți studenții acasă. Să locuiesc în Cluj? Doar pe perioadă determinată, Bucureștiul rămâne mai aproape de sufletul meu.

Există Oameni și oameni. Mi-a lăsat un gust amar când am primit indicații greșite pentru că nu eram înțeleasă de unguri. Și mi-a plăcut pacea, liniștea și pasiunea de care dădeau dovadă alții. Ce am mai apreciat a fost că oamenii consumă brandurile locale. De exemplu, vărul meu avea în casă produse de la Farmec și bea bere Ursus, iar el e venit din Iași. Bănuiesc că ți se dezvoltă o latură patriotică acolo.

Ar mai fi multe de povestit despre excursia asta. Au fost 2 zile pline în care am văzut foarte multe lucruri și am trecut prin multe situații. Și înainte să vă arăt fotografiile pe care le-am făcut, vreau să vă recomand la Patiseria Francesca, din Piața Muzeului, unde o doamnă drăgută face niște prăjituri tare bune!

facultatea de litere tramvai mov parcul mare gradina japoneza gradina japoneza sera gradina botanica tramvai verde stalp biserica piata unirii bicicleta fancy interior catedrala piezisa panorama belvedere fabrica de bere ursus panorama dealul feleacului bastionul croitorilor patiseria francesca

Share Button

1 Comment

personal blog & photo gallery | Mulțumesc 2013, ai fost genial! · December 29, 2013 at 2:00 am

[…] – întregii mele familii care mă acceptă, care mă hrănește, care mă primește în vizită […]