Vine toamna, bine-mi pare – am o groază de events în buzunare. Sau pe Facebook, cunosc mulți oameni care îl folosesc pentru rolul de Zile și Nopți online – ba e chiar mai bun, că ți se recomandă deseori evenimente din aceeași zonă cu cele la care ai dat deja ”interested”.
Observ de ceva vreme tot felul de lucuri în promovarea de evenimente, și cum am încă o pasiune tacită pentru ele, simt nevoia să vin cu niște recomandări pentru promovare online a evenimentelor. Mai cu seamă pe Facebook, dar nici celelalte rețele social nu sunt de lepădat.
Fă un event mișto pe Facebook
Un eveniment care să atragă pe Facebook are nevoie cel puțin de:
- un cover photo care să ilustreze despre ce o să fie vorba, daaar să arate bine și în newsfeed sau în secțiunea de coming events – dimensiunile sunt de 785×295px – event page; 470×174px – newsfeed; 150×100px – next events. Acum nu-i chinuiți pe designeri, să fac versiuni magice, doar fiți siguri că e o imagine catchy și cu informațiile potrivite.
- o descriere explicită – pe cât posibil. în alea 2 secunde câtă atenție aloc evenimentului trebuie să înteleg despre ce e vorba: expoziție, concert, ted talks, club de carte, ce e?
- informații despre bilete – sunt evenimente care nu au intrare plătită, iar asta e important de menționat și chiar bifat în secțiunea corespunzătoare. Măcar dă-mi un link către tickets dacă nu scrii în descriere.
Alege un hashtag potrivit
Importanța unui hashtag este dată atât pentru ușurința monitorizării sale – pe Facebook, Twitter, Instagram posts + Stories, cât și pentru curiozitatea pe care o creează. Văd la cineva un instastory cu #ECstories și vreau să știu despre ce e vorba – ah, Electric Castle stories, cooleanu. Also, bine de ținut minte că Facebook nu-ți ia în seamă și emojis din hashtag, caută doar cuvintele.
Legitimează evenimentul prin prezența altora
E clar pentru toată lumea că dacă văd un prieten că dă ”going” la un eveniment, voi avea și eu un gând micuț de a fi mai interesată. Așa că: ține lista invitaților publică pentru evenimentele de Facebook/Eventbrite/etc. și atrage puțin atenția prin interacțiunea cu postarea ”X is going to” printr-un like, comentariu sau gif funny.
Implică-i pe participanți
Poate nu ești hotărât dacă să aduci prosecco sau bere craft la event – fă un poll și întreabă-i pe oameni ce-și doresc să consume. De asemenea, poți face takeover pe Instagram și Snapchat, astfel încât ceilalți să vadă evenimentul prin ochiul participantului, nu doar prin cel de ”reclamă” al organizatorului. Fă concursuri – dar premiul să fie mai mult decât un pet de bere și o pungă de nutline un stick și un tricou branduit.
Exemplu: Bucharest Street Food festival pe Facebook și pe Insta Stories polls.
De ce este util să vină lumea la eventul tău?
Ai un târg de cărți – spune-ne ce edituri vin și ce lansează acolo. Ai o conferință – spune-ne mai multe despre cine sunt speakerii. Ai un party – spune-mi mai multe despre cine pune muzică (eventual și cu link spre canalul lui de soundcloud/mixcloud/youtube).
Introdu un countdown
Firesc că amân înscrierea la un eveniment până când uit de el și trece, de aceea îi apreciez pe cei care aduc modificări evenimentului sau pun postări cu AMR, astfel încât potențialul participant să facă ceva.
Nu posta prea multe
Nici nu fi obositor prin numărul de postări pe pagina de event. Oamenii care primesc notificări deja și-au arătat un minim de interes fată de ce faci tu. Da, e important să îi ții și pe ei în alertă, dar e important și să atragi mai mulți oameni: postând pe diferite grupuri sau apelând la bloggeri/vedete de online sau de tv (totuși ai grijă la cine apelezi – dacă evenimentul este despre vegan lifestyle și omul se laudă cu aripile picante de la kfc, nu prea are valoare).
Promovează evenimentul prin ads
Cât încolo și încoace, la tona de lucruri pe care o băgăm în noi în online, nu e o surpriză că ratăm events care ne plac. Pe lângă boost posts pe Facebook, încearcă să folosești și Google Ads, s-ar putea să ai participanți mai relevanți/interesați așa. Iar dacă evenimentul tău intră pe zona de business – zi da pentru LinkedIn & inmails.
O prezentare mega-utilă despre PPC marketing de văzut la Dragoș Smeu
Folosește și alte platforme de evenimente
Eventbrite și Meetups (ultimul mai ales pentru evenimente recurente) sunt încă abia descoperite, iar dacă evenimentele tale merg în zona de conferințe/discursuri, sau sunt mai foreigners-friendly, chiar ar trebui să apară și acolo.
Adaptează conținutul
Adaptează conținutul pe care îl postezi în funcție de:
- Target audience. Ok, asta poate e la mintea cocoșului, dar nu strică să menționez că e clar că un party de halloween într-un club, descris în limbaj de lemn n-o să atragă niciun tânăr. Pe de cealaltă parte, dacă ai ceva din zona mai serioasă – nu apela la memes și emojis, că nu toată lumea o să înțeleagă târg cu legume autohtone din asta — 🍆 💦
- Rețeaua socială pe care postezi – ok, poate că pentru Facebook mai ai o scuză, dar pentru Instagram și Snapchat – de ce pisici postezi videouri landscape?! Iar dacă evenimentul tău e party/concert – nu-ți bate joc de audiența ta cu un sunet prost și o imagine neagră cu stroboscoape bete (da, la untold mă refer 🙂 )
Un site în acord cu evenimentul
Dacă eventul tău e mai mult decât un party și ai făcut un site sau un landing page special pentru el, profită de el! Pe lângă informații despre activități, participanți, bilete, etc., fii absolut sigur că urmărești aceeași zonă de design ca în promovarea evenimentului pe facebook.
Exemplu: Festivalul de teatru Undercloud pe site și pe facebook.
Nu uita de invitați în ziua evenimentului / post event
Poate oamenii n-au reușit să ajungă, dar măcar arată-le ce mișto a fost, ca data viitoare să-și amintească și să încerce să ajungă. Ai Facebook și Instagram Live + Snapchat, sigur poți face ceva în timpul evenimentului.
Exemplu: Electric Castle și filmulețele post festival.
Foto via Unsplash.com
5 persoane la care trebuie să fii atent când organizezi un eveniment
0 Comments