În ianuarie înghețam de frig și abia așteptam vara. Cu toate acestea, am luat bilete de avion către Oslo pentru martie, când se anunțau 4 grade Celsius. Vești bune, a fost mult mai cald și m-am bucurat de o înghețată la soare. Dar hai să-ți povestesc mai multe…

Transportul până la Oslo

Ne-a picat ochii pe o ofertă de la WizzAir, care ne-a dus și ne-a întors la Oslo Torp cu 320 lei. Dacă experiențele anterioare ne-au făcut să ne îngrijorăm pentru întârzieri, zborurile au fost complet în regulă.

Partea mai puțin plăcută la biletele acestea a fost că transportul de la Torp în Oslo e mai scump decât cel de la Oslo Airport (400 lei/2 pers) și durează 1h 40m.

Cazare în Oslo

Prețurile mari erau de așteptat, așa că am căutat să optimizăm costurile pe cât posibil. Puteam să ne cazăm în cartierul cool al orașului și  să dăm bani pe transportul în comun sau să fim mai în centru, și să nu apelăm la transportul în comun. Am ales un hotel mediu din centru, P-Hotels Oslo, cu o cameră micuță și simplă, cu mic-dejun inclus (un sandwich și un fresh de citrice), care a costat puțin peste 900 lei pentru 3 nopți.

Oslo City Pass – merită sau nu?

Am ajuns vineri la prânz în Oslo și ne-am învârtit prin centru. Am corelat harta turistică cu locurile în care ne aflam noi și am primit confirmare pentru ce hotărâsem de acasă: luăm Oslo Pass pentru 24h, pentru ziua de sâmbătă. Cu 400 lei, ne-am plimbat 2 persoane prin tot orașul și am intrat la ceva muzee destul de interesante:

Muzee și activități în Oslo

Sâmbătă de dimineață am luat feribotul de lângă Centrul Nobel (unde am admirat de afară muralurile de pe gard) către zona Bygdøy, unde am văzut:

• Muzeul vikingilor – aici poți vedea nava lui Ragner Lothbrok 🙂
  • Muzeul Kon-tiki – acum 70 de ani niște oameni au mers cu o plută ceva mai mare până în Easter Island.
  • Muzeul Maritim – câte bărci au oamenii ăștia! De asemenea, experiență VR pentru simularea activităților salvamarilor și campanie să te înscrii la cursurile lor.
  • Muzeul Fram Polar Ship – nava Fram care a mers către Polul Nord este reconstituită și poți intra în toate cabinele.

În mini-peninsula Bygdøy am văzut cele mai bogate vile și case, care respirau bună stare și calitate, dar nu erau absolut deloc ostentative. Minunat!

Înapoi în centru cu vaporul, am mers la

• Muzeul de artă modernă Astrup Fearnley – o clădire grozavă dpdv arhitectural, zona cu totul este foarte cool și am avut norocul să prindem expoziția MurakamiByMurakami.
    • Opera națională din Norvegia – este probabil una dintre clădirile emblematice ale orașului. arată fantastic și la exterior și la interior. De asemenea, e fain de văzut de sus seria de clădiri Barcode – blocuri de birouri care simulează prin arhitectura lor un cod de bare

• Popsenteret – este muzeul lor de muzică (pop, atenție, nu populară/folk). Este un centru interactiv, unde ți-este prezentată istoria muzicii, iar apoi te poți înregisra făcând karaoke, masteriza piesa și poza pentru coperta albumului, which is pretty cool
  • Grădina Botanică – am văzut și mai frumoase 🙂

Toate cele de mai sus au fost descoperite și vizitate prin Oslo Pass, mai puțin Opera, unde nu trebuia să plătim nimic.

Duminică am profitat de ultima oră cu pass și am luat metrou (foarte simplu, dar ceva mai încăpător) către Parcul Vigeland cu sculpturi – toate sculpturile de aici sunt nud. Copiii care ies la joacă văd oameni goi de mici, iată cum se mai doboară niște prejudecăți și subiecte tabu inutile.

• Palatul Regal – neașteptat de simplu, am prins și o schimbare de gardă.
    • Cartierul Grünerløkka – zona tinerilor mai degrabă, cu multe bărulețe și cafenele, iar arta stradală este foarte dezvoltată

Mâncare și băutură

Nu am mâncat pește 🙁 Am încercat burrito din vreo două locuri, mâncare thailandeză, Burger King sau Subway (no more!). O masă era undeva la 150-180 lei pentru 2 persoane.

Berea costă cam 40-50 lei în localuri – preferatul a fost Tilt (un bar cu jocuri gen pinball).

Observații utile:

• Cred că toată lumea are Tesla aici
  • Duminica sunt închise majoritatea locurilor
  • Poți plăti fără probleme cu cardul, nu ai comisioane de exchange imense (calculam în lei împărțind suma la 2, pe card apare fix atât).
  • Sunt mulți cerșetori.

Oslo este un oraș diferit față de ce am vizitat în Europa până acum. Clădirile arată bine, nu este nimic ostentativ, nimic care să sară în evidență inutil. Oamenii arată bine și se îmbracă bine – nu am mai văzut atâția oameni care să fie îmbrăcați în negru și să le stea bine. Sunt foarte mulți tineri cu părinți. A fost un mini-șoc să văd într-o parte de oraș oameni în tricou care mănâncă înghețată, și în cealaltă parte sunt oameni cu schiuri care pleacă la munte.

Oslo este un oraș scump, chiar și de vizitat pentru un weekend. Dar este o experiență cu totul diferită. Înainte să plecăm am citit pe undeva că Oslo e un oraș de vizitat după ce vezi restul Europei, că nu ar oferi așa de multe. Eu aș zice că este o destinație care te ajută să-ți recalibrezi așteptările, să fii surprins de locuri și lucruri simple.

Dacă nu ai răbdare pentru o vacanță DYI, încearcă vacanțele gata preparate de la Vola.

Ai discount pe AirBnb dacă îți faci cont prin acest link.