Știu că e aproape martie, dar schimbările pot fi preluate în orice moment. Așa că să continuăm lista obiceiurilor proaste la care putem renunța liniștiți. Astăzi, despre prețul care definește produsul.
Contexte:
- îți complimentez tricoul, îmi răspunzi cu mulțumesc, l-am luat cu 10 lei la oferta de la X magazin.
- îți complimentez tricoul, îmi răspunzi cu mulțumesc, e de la brandul X, m-a costat 5254546 lei.
- îți spun că mi-am luat un tricou nou, prima întrebare este cât te-a costat?
Am ales ca exemplu tricoul pentru că este un element unisex, așa cum și aceste situații pot fi întâlnite atât la bărbați, cât și la femei.
Calitățile unui produs nu stau numai în câți lei te-a costat. Mai adaugi materialul, rezistența, utilitatea, cât de bine își face treaba. Iar dacă e să rămânem la cost, evităm să ne gândim la costul pe care-l presupune un produs pe care-l ții în casă #minimalism.
Apoi, din punct de vedere al interacțiunii noastre, câți bani dai sau nu pe obiecte nu este ceva ce mă interesează în mod deosebit. Sigur, mă bucur că începem să vorbim deschis despre bani, dar nu totul se reduce la bani. Îndepărtează-te de ideea că poți impresiona oamenii doar financiar.
Iar atunci când mă deranjează ceva la ceilalți, mă uit la comportamentul meu să înțeleg de ce. După ce am făcut exerciții să fiu atentă la ce și cum vorbesc, mi-am dat seama că aduceam în discuție banii atunci când un preț scăzut a fost singurul motiv care m-a convins să cumpăr. Mă deranja că am fost atât de slabă și cumva reflectam slăbiciunea mea în ceilalți.
Te invit să faci și tu exercițiul ăsta din când în când, vezi cum merge. Și renunță la a reduce un obiect la prețul său.
Photo by JJ Ying on Unsplash
1 Comment
Răzvan · March 6, 2020 at 9:07 pm
perfect de acord… nu imi dau seama de ce oamenii folosesc asta pe post de “conversation starter”, ca nu cred ca simte cu adevarat cineva nevoia sa se laude cu un tricou…. sau ma rog, prea putini.