După primul semestru de master

Mi-a luat o vreme până să mă învrednicesc să scriu acest articol. Motivele sunt multiple și stările în contradicție. Mi-e greu să mă raportez obiectiv la toată experiența de la SNSPA- FCRP, când am avut o experiență atât de mișto la UniBuc-FLLS datorită și unor factori externi.

Să le luăm pe rând, totuși:

Site-ul comunicare.ro nu arată a site făcut de/pentru cei de la Facultatea de Comunicare și Relații Publice (FCRP) și nu este deloc user-mobile-friendly. Da, e mișto că măcar putem să ne vedem orarul și notele online.

La nivel de reprezentare studențească: aceasta este prezentă, dar lipsește cu desăvârșire. Nu am idee cum s-au desfășurat alegerile pentru reprezentanți în Consiliu și Senat, deși am urmărit site-ul pentru noutăți. Le-am văzut prea târziu, datate cu mult în urmă. Noroc de candidații care au încercat să-și facă campanie prin facultate cu câteva afișe care nu transmiteau nimic. V-aș fi arătat poze dacă le mai aveam. Nici acum nu transmit nimic legat de ce se întâmplă la ședințe și alte lucruri care ne privesc/ De o organizație studențească reprezentativă nici nu poate fi vorba.

Acreditare ARACIS. În toamnă m-am hotărât să mă înscriu tocmai pentru că primiseră acreditare. Înainte de sărbători a fost vizită de la comisie, iar colegii mei și-au exprimat mulțumirile și mai ales nemulțumirile. A fost scandal pentru asta, ce conta că era Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior, nu trebuiau să dea din casă. Încă e subiect sensibil.

Sediul nou. Clădire nouă, puțin mai departe de buricul târgului cu care era toată lumea obișnuită. Pe mine nu mă afectează atât de rău că locuiesc în zonă. Anyway – lifturi noi, jumătate stricate. Aer condiționat care nu merge decât pe plus și sălile se supraîncălzesc. Dar măcar e sediu nou.

Cursurile. Făcute ca să fie. Chiar dacă e primul an pentru acest program de master, nu știu cât interes a fost acordat pregătirii unei programe. Programă pe care nu am primit-o și nici nu am găsit-o pe nicăieri, apropo.

Deci – cursurile: 2 dintre ele cu invitați din industria comunicării. Util pentru toată lumea, am învățat câte ceva din experiența fiecăruia. Mi-ar fi plăcut totuși ca profesorii titulari de curs să-și aducă input-ul mai mult pe subiect. Poate semestrul acesta.

Celelalte 2 cursuri neadaptate masteratului. Pentru ceva ce mie mi-ar fi părut a fi modalități de manipulare prin mass-media sau profilul sociologic al clientului/targetului, am descoperit de fapt ceva ce aducea a alegeri prezidențiali și cum a apărut fiecare candidat în presă sau tipuri de leadership în companii. Utile informații de altfel, pentru cultura noastră generală. Numai că teoria multă, sărăcia utilității.

Concluzie după primul semestru la masterul de Social Media și Marketing Online: încercați la ASE la marketing. Mai ales dacă aveți background de comunicare și relații publice, nu cred că învățați nimic nou. Profesorii sunt buni, probabil. Numai că nu adaptează materia pe profil și așa te trezești că trebuie să înveți lucruri pe lângă, iar respectul pentru materie scade mai ceva ca mercurul în termometre de gerul Bobotezei.

M-am întins mult la vorbă și la scris. Personal, sunt foarte nemulțumită de modul de comunicare al conducerii și cum ți se închide gura dacă te gândești să ai voce critică. Și suntem la PR, cică. Dar nu sunt cea mai obiectivă. Mai dau o șansă de-un semestru, poate-poate.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *