Cum să promovezi capitala României? #ExperienceBucharest

Pe 12 mai am participat la conferința din cadrul celui mai mare eveniment de promovare a Bucureștiului, probabil: #ExperienceBucharest. Zeci de bloggeri, vloggeri și online influencers (cu conturi mari de Twitter, Instagram sau Snapchat) au venit pentru un weekend în București să descopere orașul ăsta din fundul Europei. Eu am prins câteva idei din perspectiva unui blogger și ți le las mai jos:

Speakerii evenimentului:

Idei principale extrase din discuții și întrebări

Despre conținut:

  • Prea multe liste (5 tipuri de vacanțe, 7 destinații, etc) și prea puțin storytelling – Kash
  • How can we create an experience for our readers & focus on that – Kash
  • Video este important – tradu în engleză și pune subtitrări, dacă faci în română
  • Ai nevoie de titlu atrăgător (dar nu click bait!) + thumbnail mișto
  • Snapchat este super bun pentru traveling și cu siguranță audiența reacționează diferit față de InstaStories
  • Postează conținut unic sau măcar puțin diferit față de restul lumii 🙂

Despre brand și creșterea proiectului:

  • Just embrace how you are and work on your branding
  • Dacă nu știi ce brand ai, gândește-te la lucrurile care îți plac
  • Be relatable – human & nice
  • Conținut de calitate și coerent – dacă ai un blog despre mâncat în caiac canoe, nu te abate de la asta

Monetizare și parteneriate:

  • Cross promotion pe diferite canale media și cu diferite branduri, eventual cu alți influencers dintr-o zonă diferită
  • Pregătește un media kit/mapă de prezentare cu valorile brandului tău, subiecte cheie și numere din Analytics
  • Asigură legalitatea proiectului, chiar și într-o afacere de familie (Dave&Debbie)
  • Nu lua orice parteneriat, nu uita să-ți respecți brandingul
  • The money will come 🙂

A fost prima dată când am pus o întrebare într-o conferință (da, m-am prezentat): How important do you find the relationship with the platform where you post? – în contextul nemulțumirilor snapchaterilor față de platformă. Răspunsuri:

  • De la Youtubers: e foarte importantă! YouTube are studiouri și programe prin care susțin comunitatea și îi ajută să crească. Unul dintre tipi era super încântat că primisese o cameră video nouă (Syia, Michael)
  • Snapchatters: a evitat întrebarea, spunând în schimb că nu trebuie să cumperi followers/likes false, că platforma te prinde și te penalizează rău pentru asta. (Kate)

Răzvan Pârjol nu a avut prea multe de împărtășit. A venit nepregătit pentru un astfel de eveniment, căuta doar să învețe despre nevoile bloggerilor de la participanți și pe baza asta să facă strategia de turism pentru București. Singura chestie pe care am reținut-o este că a spus despre capitală că se caracterizează prin 3 cuvinte simple: green, clean & safe. Mhm, discutabil.

Concluzii – a fost cu siguranță o conferință diferită față de cele cu care m-am obișnuit în București. Nu mi-o luați în nume de rău, doar că e mișto să vorbești cu creatori de conținut din toată lumea. Au comunități imense și folosesc la maximum toate resursele pe care onlineul le pune la dispoziție. Sunt oameni cu experiențe diferite, care lucrează cu branduri internaționale și au avut niște povești foarte utile de împărtășit. Mi-a plăcut!

Disclaimer – vin cu acest articol la o lună după eveniment pentru că voiam să văd reacțiile participanților internaționali și locali – cine ce a scris și când. Uite câteva dintre articolele mele preferate de la alții:

Share Button

One thought on “Cum să promovezi capitala României? #ExperienceBucharest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *