Webstock este cea mai mare conferință de social media din România, unde se adună toată lumea care activează în online. Prima parte a zilei se concentrează pe teme generale despre relația cu audiența, iar după prânz sunt sesiuni simultane pe subiecte mai nișate: video, content, storytelling. Toate sesiunile sunt disponibile online live aici. Seara sunt Webstock Awards, o gală de premiere pentru cele mai bune companii din online din ultimul an.

Astăzi încerc ceva nou – revin cu idei pe parcursul zilei cu ce învăț.

How to win the heart and mind of the public

Andreea Bădală. A creat brandul Murmur, de succes internațional. Mereu se concentrează pe muncă și pe a avea rezultate bune, produsele care îi ies să fie bune. Abilități care i-au fost utile: disciplină, muncă multă. Contează mult numele cu care te asociezi.

Andrei Șelaru / Selly. Îmi plăcea de el de dinainte, iar după ce l-am auzit live îmi place și mai mult. Mi se pare foarte asumat și foarte simplu în cum abordează lucrurile. A spus despre prima lui cameră că era doar un obiect și dacă putea să ajute mai mult și să motiveze pe altcineva, nu a ezitat să o dea mai departe. Părinții lui au petrecut mult timp cu el cât era mic, tocmai ca să-i simuleze curiozitate. Această caracteristică l-a motivat să ajungă unde e acum.

Pavel Bartoș. Contează mult provocările pe care ți le faci tu. După castinguri necâștigate, își spunea că nu era omul potrivit la locul potrivit. Un mindset pe care l-am dezvoltat și eu după interviuri de joburi eșuate, recomand să încercați.

How social media has changed our society

Vorbitorii au fost Rareș Năstase (România, te iubesc), Marius Coman (Vodafone), Mircea Popa (Mircea Bravo), Vali Petcu (Zoso.ro). Am prins doar prima jumătate a sesiunii și cele 3 idei cu care cred că e util să rămânem sunt:

  • conținutul trebuie promovat pe toate canalele, adaptat modului de comunicare pentru fiecare;
  • comunicarea bi-direcțională din social media ajută la creșterea proiectelor și propagarea lor;
  • tehnologia intră în viețile noastre pentru a ni le optimiza, putem să ne obișnuim cu asta.
Reimagine storytelling: teaching old brands new tricks – Samsung Stage

Cu ultima idee de mai sus s-a terminat și următoarea sesiune. Pornesc de la coadă la cap: Mugur Pătrașcu (Screen Native) a încheiat sesiunea cu câteva exemple în care marketingul intră în viețile oamenilor pentru rezultate utile în mod real pentru ei. Unul dintre ele ar fi Domino care s-a apucat de acoperit gropi în asfalt în State.

În sesiune au mai fost Livia Fericean de la Samsung, care a povestit despre colaborarea cu dARe pentru proiecte culturale/educaționale, cu accent pe activarea de la Festivalul Enescu.

Bancotele de 5 lei încă pot fi scanate cu aplicația dARe, iar tu poți asculta muzică simfonică de la spectacole. Încă un lucru interesant pe care l-am aflat este că atunci când speli cu pods, mai întâi arunci pod în cuva mașinii de spălat și apoi pui hainele, pentru ca acesta să se dizolve și să nu rămână pe haine. Asta am aflat de la Laura Moisiu (Graffiti PR), care a povestit despre campania cu Ariel.

Ce am înțeles din această sesiune: când e vorba de branduri mari, cu vechime, care sunt deja cunoscute publicului, folosește informațiile pe care le ai despre consumator. Clienții pot să-ți spună ce au nevoie, cu ce îi poți ajuta în mod real, dacă ești preocupat să faci un pas în lateral și să te ocupi de asta.

There is a revolution in the content kingdom – Bitdefender Stage

Audio. Video. Text. Imagine. Ai 4 posibilități să creezi conținutul potrivit pentru brandul și pentru clientul tău. Laurențiu Dumitrescu (Digital Star), Alexandru Negrea (Socialsmarts) și Robert Katai (Bannersnack/Katai.ro) au menționat din nou alinierea cu nevoile consumatorilor.

Ca activări ale sponsorilor, mi-au plăcut:

  • Raiffeisen și filtrul dedicat pop-artish, păcat doar că ducea la Facebook Story 😀
  • Bitdefender au avut un monster hunting pe etaj, unde am aflat de câte pericole ne pândesc device-urile. Nu am câștigat un Bitdefender Box cu postarea aceea, dar îl pun pe wishlist.
  • Siveiro Maria au avut un colț de Italia. Țin să menționez că apreciez că au folosit jumătate de capac pentru linguriță, au salvat planeta de câteva bucăți inutile de plastic. La sfârșitul lunii se termină o tombolă la care m-am înscris să câștig un GoPro 8, dați un like să ținem karma aproape 🙏
  • Coca-Cola a avut un colț retro, potrivit pentru noile tipuri de sucuri, în sticle retro. Sunt cam dulci pentru gustul meu, dar a fost un colț simpatic.

Cred că am sărit câteva ediții de Webstock și mi-am dat seama că mi-era dor să aud vorbindu-se despre social media și să revăd oameni faini.

Share Button

0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.